KRİZ NEDİR VE NASIL YÖNETİLMELİDİR.

Kriz, sebep ve sonuçları belli olmayan, bir anda ortaya çıkan, zaman baskısı yaratan, şirketlerin performansını ve imajını kötü etkileme tehlikesi yaratan, kişilerde ise stres, baskı hatta travmatik durumlara yol açabilen hızlı bir şekilde çıkan durumlardır.

Krizi Yönetebilmek için önce krizi anlamalıyız. Çünkü etkili bir şekilde yönetilemeyen bir kriz  işletmeyi büyük zararlara götürebilir. Krizi doğru anlayıp yönetebilmek ise işletme için yeni fırsatlar oluşturacaktır. Aynı zamanda en az hasarla atlatmanızı sağlayacaktır.


🎯 PROAKTİF  OLMAK

Kriz anında Yöneticinin rolü oldukça önemlidir. Bu süreçte otoriteyi kurmalısınız. Olasılıkları düşünüp planlı bir şekilde harekete geçilmesi gerekir. Eş güdümlü davranıp Doğru ve Etkili iletişim kurarak bilgi kirliliğinin önüne geçmelidir.

Göze alınacak risk miktarı belirlenerek erken uyarı sistemi kurulmalıdır. Krize karşı önleyici plan yapılmalı ve bu planlar kağıda dökülmelidir.

📌 Liderlerin Krizi Yönetmesine Yardımcı Olacak 4 Davranış

1️⃣ HIZLI KARAR AL

• Önem sırası belirlenmeli. Kriz başlangıcında önce çalışanların huzuru sağlanmalıdır.

• Halkla ilişkiler departmanı kurarak müşteriler ile iletişime geçebilirsiniz.

• Denge kur ve çatışmayı engellenmeli.

2️⃣ CESUR OLUN

• Ne yapmayacağına karar ver.

• Öncelikler doğrultusunda karar ver.

• Koşullara hızla ayak uydur.

• Durum değerlendirmesi yap.

3️⃣ GÜVEN VERİN

• Krizin sorumluluğunu üstlen

• Hesap verebilir ol

• Gerektiğinde Üst düzey yönetici veya İşletme sahibinden yardım iste

• Zihnini ve bedenini savaşa hazır tut

• Stresle başa çık

4️⃣ GÜÇLÜ BAĞLAR KURUN

• Ekibine özen göster

• Kişisel bağ kur ve işe odaklan

• Hızlı sonuç alan çalışanları belirle

• İhtiyaç duyduğunda yardım iste


📌 KRİZ TÜRLERİ VE AŞAMALARI

Kriz türleri 2’ye ayrılır.

➡️ Tahmin Edilmeyen Krizler

➡️ Muhtemel Krizler

Kriz Aşamaları;

↘️ Gizli ( Potansiyel ) Kriz

↘️ Krizi Yalanlama

↘️ Yanlış Karar ve Faaliyetler

↘️ Krizin Gerçekleşmesi

↘️ Çözüm veya Çöküş


📣 Kriz Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler

📌 Kriz anında samimi olun

📌 İşin başından ayrılmamaya özen gösterin.

📌 Suçlu aramak yerine sorumluluk alın.

📌 Krizlerde insanların Psikolojik olarak etkilendiğini unutmayın

📌 Gereksiz olan masrafları erteleyin

📌 Alacakları hızlı bir şekilde tahsil edin.

📌 Mümkünse borçları yeniden yapılandırın.

Kaynaklar; Harward Business Review

Reklam

KRİZ NEDİR VE NASIL YÖNETİLMELİDİR.” için bir yanıt

Yorumlar kapatıldı.