▶️ Pazarlama Departmanı Kurun!

Yeni kurmuş olduğunuz firmanıza yapabileceğiniz en önemli yatırım bir Pazarlama Departmanı kurmak olacaktır. Pazarlama stratejinizi belirlerken ve uygularken ürün, fiyat ve dağıtım konusunda araştırma yapacak, kendi alt birimlerinizle satış, reklam ve tutundurma faaliyetlerini yürütebilmelisiniz. Müşterinin kendisini değerli hissetmesi ve yapacağı satın almanın değerli olduğunu hissedebileceği bir strateji uygulayabilirsiniz.
Malesef ki satış tabelalasına pazarlama yazısı eklemek bu açığı kapatmıyor.
🔰Değişime Açık olun

Olayların, insanların ve koşulların sürekli değişebileceği gerçeğini unutmayın. Hem Tüketici hem Üretici pazarlarında ki değişimleri düzenli olarak takip edin. Bu sayede Pazarlama yöntem ve analizlerinizi güncelleyebilirsiniz. Stratejik hamleler ile pazarınızda lider konuma gelirsiniz.
🔴 Verdiğiniz Sözleri Tutun ve Dürüst Olun!

Müşteri Sadakati açısından güvenirlilik çok önemli bir değerdir. Müşterinin talep ve sorununu zamanında çözemezseniz daha sonra küçük jestler ile müşterinizin gönlünü alabilirsiniz. Çünkü geçte olsa müşteri memnuniyetini sağlamak size yeni müşteriler olarak geri dönecektir. Satış sürecinde nasıl ilgi alaka gösteriyorsanız aynı şekilde satış sonrası sürecinde aynı hizmeti vermeye devam etmelisiniz.
Her koşulda müşterinize dürüst olun. Dürüstlük ve güvenilirlik sadece vizyon ve misyon başlıklı yazınızda kalmasın.
↘️ Kendi Müşteri Tabanınızı Oluşturun

Mevcut ve potansiyel müşterilerinizin bilgilerini, geriye dönük şikayet ve taleplerini içeren bir veri tabanınız olsun. Önemli olan bu verilerin sadece kağıt ve kayıt sistemlerinizde kalmamalı ve düzenli olarak analiz edilebilmesidir. Analiz sonuçlarının faydalı olması için müşterilerinizle ilişkiler kurmalısınız.
🔹️ Müşterinizi Şaşırtın

Onun bile aklıma gelmeyecek bir ihtiyacını giderin. Ona özel veya kişiselleştiritilmiş bir hizmet sunabilirsiniz.
🚩 Müşteri Sadakati Oluşturun

Müşteri deneyimi açısından satış öncesi veya satış sırasında değil, satış sonrası sürece daha çok önem verin. Çünkü müşterinin sadakati en çok bu süreçte gelişiyor ve değişebiliyor.