Pazarlama;
Bir ürün tanıtımını yaparken müşteriye ürünü beğendirme sürecidir. Şirketlerin ürün ve hizmetlerini hedef kitlesine ulaştırmak ve kar sağlamak için uyguladığı tüm çalışmaları içine alan bir süreçtir.
Pazarlama evresi müşteri ile tanışmadan başlar.
Örnek olarak; bir ofiste çalışıyorsunuz ve doğrudan gelen müşteriye ürün tanıtımı yapacaksınız.
➡️ Öncelikle ilk iletişimde ve sonrasında ofis içi durum kontrol altına alınmalı ve şirket kurumsallığı ön plana geçerek pazarlama faaliyeti başlanmalı.
➡️ İkram, buz kırma taktiği ile müşteriye alacağı hizmet için doğru yerde olduğu hissi verilir. Müşterimiz kendini rahat hissetmelidir.
➡️ Ürünü müşteriye sevdirmek ile başlayabiliriz.
➡️ Cazip kampanya seçenekleri ile bütçesine göre en kaliteli hizmeti alacağına inanmalı.
➡️ Daha sonra İhtiyacı ortaya çıkar ve sonuç satışa gidecektir.
📌 Pazarlama faaliyeti aynı zamanda güzel bir sunum kabiliyeti gerektirir.
📌 Pazarlama,müşteriye ürünü sevdirmek için yapılan herşeydir.
PAZARLAMA STRATEJİSİ
En basit tanımıyla müşteriyi markaya, ürüne ve hizmetlere çekmeye yarayacak çalışmaların bütünüdür.
İyi bir pazarlama stratejisi, işletmenizin piyasaya nasıl yaklaştığı ve pazarlama hedeflerinize ulaşacak teknikler ve taktikler geliştirmek için pazarlama hakkında bildiklerinizi içerir.
🔎 Pazarlama stratejisi işe başlamadan oluşturulur. Tanıtımını yapacağımız ürün veya hizmete hakim olmak birinci kuraldır.
PAZARLAMADA 4P
1️⃣ ÜRÜN (product)
Ne satıyorsunuz? Ürünün fiziksel ve rakip ürünlere göre benzersiz özellikleri nedir. Avantajlarımız nelerdir?
2️⃣ FİYAT (price)
Ürün veya hizmetinizi almanın maliyeti nedir, Rakiplerinizle nasıl kıyaslıyorsunuz?
3️⃣ YER (place)
Senin satış stratejin nedir? İşlem nasıl gerçekleşecek, ürünü/hizmeti tüketiciye/müşteriye alma maliyeti nedir ve geri ödemeniz ne olacaktır? İade politikanız?
4️⃣ TUTUNDURMA (promotion)
Müşterilerime nasıl bir fayda sağlayacağım. Onları ofisime getirmek için nasıl bir strateji uygulamayalım? Farklı olan kelimeleri bulmalısınız.
Önemli olan ürünümüzün cazip olması vurgulanmalı ve sektörde başka bir firmadan bu teklifi alamayacağını söylenmelidir. Bu fırsatın ise kısa süreli olduğu bilgisi verilerek müşterinin işyerinizi ziyaret etmesi sağlanmalıdır.
SATIŞ NEDİR?
Bir ürünün pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirdikten sonra, müşteriye doğru zamanda, doğru mekanda ürünü satın almasını sağlamak için ikna etme veya ürünün satıcı ile alıcı arasında el değiştirme sürecidir.
🔘 Başarılı bir Satışçı nasıl olunur?
Dünyanın en iyi satışçıları kendine güvenen ve satış tekniklerini en iyi kullanan insanlardan oluşur.
📌 Ürüne hakim ol
📌 Teknik beceri bilgisi
📌 Pozitiflerdir
📌 İtirazlarla nasıl başa çıkmak gerektiğini bilirler ve yüksek enerjiye sahiptirler.
📌 Reddedilmeyi bir üzüntü olarak görmez, gelişimlerinin bir parçası olarak görürüler.
Kendimize güvenmenin yolu, bilgi ve becerilerinin farkına varmak, kişisel gelişime önem vermek, satış teknikleri konusunda uzmanlaşmak ve başarı elde etmekten geçer. Başarılı oldukça kendinize olan güveniniz artar.
☑️ Planladığınız bir günü planınıza uygun şekilde tamamlamak da bir başarıdır.
↘️ Kendinizi iyi tanımanız öz güveninizi arttıracaktır.
İlk önce bilmeniz gerek en önemli nokta insanlar neden satın alırlar?
🔘 İnsanlar ihtiyacı olduğu için satın alırlar
🔘 İnsanlar ihtiyacı olabileceğini düşündüğü için satın alırlar.
🔘 İnsanlar almalarına gerektiğine inandığı içi satın alırlar.
Satış Tekniği
Herkes satış personelinin kendine göre satış tekniği vardır elbet, lakin vazgeçilmez ve sonuç odaklı satış teknikleri sonuca gitmekte hız kazandırır.
📌 Ürün ve hizmet bilgisine hakim olmak
📌 Her müşteriye günün ilk müşterisi gibi enerjik davranmak ve özel olduğunu hissettirmek
📌 Samimi iltifatlarla başlarsak süreci kendi adımıza kolaylaştırabiliriz.
📌 Güven duygusu hissettirmek
📌 Müşteri analizi yapabilmek ve uyum sağlamak
📌 İtirazla başa çıkabilmek
📌 Pazarlık
📌 Satış sonlandırma(kapama)
** Sözleşmeye bağlanmamış hiçbir satış kapama bir satış değildir. **