Pahalı iyi midir?
Pazarlamada çok fazla kullanılan tekniklerden biridir. Pahalı olan bir ürünün, aynı nitelikteki muadillerine göre daha kaliteli olduğu algısı yaratmaktır. Yani ürün fiyatında yapılan bir artışın, ürün kalitesinde bir değişiklik olmazsa da satışlarının artmasını ifade eder.
Sıradan addedilen bir ürünün fiyatını arttırmasıyla birlikte hızla artan satışlarından çıkar. Durumu erken anlayan markalardan biri de pepsi’dir. Coca cola’ ya tercih edilmek için yarı fiyatına satış yaparken, bir anda fiyatlarını arttırır ve satışları patlar!
İnsan zihninde bu algıyı yaratan bir çok etken vardır.
Toplumsal statüyü tüketilen ürünlerle sağlama, bir sosyal gruba ait olma hissi gibi durumlar pahalı ürünlerin prestijli olduğu algısı yaratabilir.
Belkide satışlarınızı düşük olmasının sebebi piyasanın çok altındaki fiyatlandırmanızın ürün ve hizmetiniz için ‘kalitesiz’ algısı yaratmasıdır.
Fakat tüm ürün ve tüketiciler için uygun değildir. Marka yada ürün hakkindaki detaylı bilgi bu tekniği sabota edebilir. Tüketicilerin ödemeye razı olacakları fiyat eşiğini aşmak da bu durumu değiştirebilecektir.
Yani satılsın diye sürekli indirim yaptığınız, çok düşük fiyatlandırdığınız ürün veya hizmetinizin başarısızlığı belki bundan kaynaklanıyordur.